Wednesday 12 December 2012

Saya dan vitamin

Saya mula menyedari yang saya memerlukan supplement / vitamin sejak saya sering rasa mengantuk bila berada dlm kereta semasa pulang dari kerja. Sekitar tahun 2005 saya kerja dgn Celcom (M) Bhd (kerja xla penat mana pun tp on da way balik umah je ngantuk)..saya mula mkn multivitamin Pharmaton Caplet. Mmg rasa kesan-bertenaga dan xmengantuk lg. Dan saya terus menjadikan Pharmaton sbg makanan tambahan harian saya.


Tahun 2010: Saya mula mengenali Shaklee melalui teman saya, Lyna Noh apabila saya bertanyakan supplement apa yg dia makan dan pada ketika itu saya mencari vitamin bagi membantu saya memperbanyakkan susu badan. Dan saya mencuba Trial Pack Set B-Breastfeeding Set. Terus terang saya katakan saya terus 'jatuh cinta' dengan Shaklee dan mendaftar sbg ahli Shaklee.


Tahun 2012: Saya upgrade kpd Set Tripple M apabila menyedari keperluan Kalsium dalam badan saya (dan saya risau tulang cepat reput meniti usia tua krn sy perlu berkongsi kalsium dengan anak2 yang menyusu)

+...dan sehingga kini saya gembira menjalani kehidupan seharian walaupun tuntutan kerja semakin bertambah, anak makin bertambah serta lasak kemain, tanggungjawab di ofis makin berat, peranan sbg isteri serta ibu semakin mencabar...tp saya akan harunginya dengan tabah...semoga Allah permudahkan.


Kesimpulannya: Keperluan dan kehendak
Kita berkehendakkan kehidupan yg lebih baik...kita perlu bijak menguruskan diri
Kita berkehendakkan badan yg sihat...kita perlu kpd pemakanan yg baik

No comments:

Post a Comment